A troligarázs idei, sorrendben a negyedik nyílt napján jártam.
Készültem rá, ahogy az összes eddigire is. Nosztalgia járművek, új-vagy legalábbis nekünk új-trolik, önjáró 435T, trolivezetés. Mi kell még? Időközben beszereztem egy másik régi NDK objektívet is és így indultam el 09.24.-én reggel trolit fotózni.
A Stadionoknál, bocsánat Puskás Ferenc stadionnál kezdtem a napot. Látszott, hogy nem sok minden változott az előző évek óta. Nem nagyon járok ide fotózni, leginkább csak a trolis nyílt napokon, a jövőben talán változtatok ezen.
Tájékoztatók. Több is, mint kellene.
Roppant igényes rögzítés. Viharsebesen el is lopták.
Ez se a napokban került ide. Kísért a múlt.
Sajnos idén sem lesz második nap a városon keresztülvonuló (2008), vagy egy érdekes helyszínen kiállított (2009) trolikkal. Kár érte.
A ZIU5 és a 260T természetesen púposra volt tömve, a különjárati 280T-t a többi 280T között észre se vettem, úgyhogy a 435T-vel mentem be a garázsba.
Ki volt állítva az "új" troliból is egy példány, egyenlőre még német színekben pompázva. Eberswaldeból Budapestre. Oda meg Solarisok mennek.
Gräf&Stift NGE152. A németnek selejt, nekünk új.
Ablaktörő. Ha kikerül a forgalomba, órák alatt ellopják.
Nagyra törő tervek. Mi válik valóra?
A troligarázsban, bár a neve ezt sugallja, nem csak trolival lehet találkozni. Tárolnak ott szép számmal buszt is.
01-39 indul a Troligarázsból. Külön utakon.
A két öreg, fel nem újított gép, az MTB82 és a 156-os ugyanott van, ahol még 2008-ban láttam, a 156-ból egyre több darab hiányzik. A homályos foltok a koszos ablaknak köszönhetőek. Délután már nem lehetett őket fotózni, néhány busz állt be eléjük.
Az egyik érdekesség már 2008 óta a 260T, vagyis a 600-as. Úgy emlékszem, egy 2009-es szegedi vendégszerepést leszámítva nem hagyta el Budapestet, továbbá csak a nyílt napon lehet utazni vele. Ennek megfelelően általában tele is van, de ez erősen napszakfüggő.
Együttállás 01-73-al, háttérben a 710
Másik kedvenc szintén 2008 óta a ZIU5. Ő is volt Szegeden 2009-ben, de egyébként Szentendrét, a múzeumot leszámítva nem hagyta el Pestet.
Együttállás 10-25-el a Kerepesi úton
A 435T-k általában a ritkaságukkal keltenek feltűnést. 2-3 kint van, néhányat felújítanak, a legtöbbjét viszont évek óta nem látni az utcákon. Az, hogy készült egy önjáró ebből a típusból, önmagában is érdekes. Nekem meg főleg, mert nem látok túl gyakran 435T-t.
Meglepetésként ért nemcsak engem, de sokan másokat is, hogy az önjárónak hirdetett 306 ugyan ki volt állítva, de nem ment sehová, az akkumulátorait a 301 kapta meg, így ő volt az önjáró. A Garázs-Stadion vonalon a 303 ingázott. A 306 az akkus hajtáson kívül új kijelzőket is kapott. Szépek, de fotózhatatlanok.
Utasokra várva a Troligarázsban.
A 301 még mindig akkuról megy.
A 306 viszont nem ment sehová.
Nem szabad megfeledkezni a hétköznapibb gépekről sem. Velük naponta lehet találkozni, csendben teszik a dolgukat. Sem fotós, sem mezei érdeklődő szemmel nézve nem annyira érdekesek. Viszont róluk is érdemes képeket készíteni.
Volt itt 412T
Volt természetesen 280T
Volt ZIU9 is
Tanuló ZIU9-et lehetett vezetni. Hosszú volt a lista.
A 927 idén nem emelkedett a levegőbe
Végül volt Solaris is.
A Solarist is lehetett vezetni.
Összességében tetszett. Nem volt ugyan megemelt troli, nem volt bent a 411T és nem lehetett bejárni az egész telepet, de még így is megérte kimenni. Ezúton is köszönet s szervezőknek. Az egyik legjobb program lehetett volna ha...
Fotózni szeretnél? Felejtsd el.
Minden BKV-s rendezvényhez hasonlóan (na jó, talán a fotós különmeneteket leszámítva) mindenütt hemzsegtek a vérpistikék és a telefonos bohócok lehetetlenné téve a normális fotózást. Beengedik őket, mert növelik a létszámot, meg fogyasztanak is odabent, csak éppen a közlekedésbarátok hagyják ki egyre nagyobb számban az ilyen rendezvényeket, mert úgysem tudnak normális képeket készíteni. Lehet persze, de nagyon sok türelem kell hozzá.
Ezen kellene már végre változtatni.
Egyik verzió, hogy bizonyos korhatár, pl 15 év alatt nem engednek be senkit. Persze vonyítás lenne belőle, a 3-10 éves Pistikék ordításától lenne hangos a bejárat környéke. Na és? A legtöbbnek nincs annyi esze, hogy felfogja, mit lát odabent, csak a mikrofont, a dudát (pályacsengőt villamos esetén) találja meg. Rángatja az ajtókat, tönkreteszi a műszerfalat. A 927-nek hátsó ajtajának konkrétan kibaszták az egyik ablakát. A drágalátos családja meg fél méterről fényképezi. Mobillal. Csak gratulálni tudok.
Másik verzió, hogy jöhetnek, de csak a fotósok után. Így a kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad. Egyszerűen arról lenne szó, hogy nyitás 9-kor, de a fotósok 8.30-kor bemehetnek. Egyedül, banyatank, babakocsi, kisgyerek nélkül, fényképezőgéppel felszerelkezve. A telefon nem fényképezőgép, legyen akárhány megapixeles. Fél óra alatt kényelmesen végig lehet menni a telepen, ami fontos, azt lekapni. Utána jöhet a csürhe. Csak a fényekre kell figyelni a szervezőknek, a gépeket úgy állítani, hogy jól fotózhatóak legyenek.
Harmadik lehetőség, hogy telepítenek felfújható dühöngőt, trambulint, csúszdát, a franc tudja még mit, hogy a vérpistike gerjedjen rá és inkább odamenjen, ne a gépekhez. Ha a járművek ajtaját bezárják, nem is fognak odamenni, nyugodtan lehet tőlük fotózni. Azt ugyanis lezárt járművekkel is meg lehet tenni.
Utolsó kommentek