Vigyázat, járműfotós!

Buszok, villamosok, vonatok fotózásával múlatom az időt, emellett relikviákat gyűjtök a közlekedés világából.

Még több kép

Klikk ide az Indafotós képtárhoz

Ajánló

Címkék

1074 (1) 2624 (2) 436 (2) 611 (2) 7061 (1) Agria volán (1) andrássy út (1) angyalföld (1) árpád híd (2) Balatoni út (1) batthyány tér (3) béke tér (1) bengáli (1) bérlet (19) bevv (1) bkv (60) bkv hírlap (2) blog (33) blogolás (33) bosnyák tér (2) bova (1) bszkrt (4) budafok (1) budapest (88) budapest pride (2) busz (42) buzifelvonulás (2) combino (10) corvin negyed (1) credo (4) Csáktornya park (1) csak úgy (3) deák ferenc tér (1) duna pláza (1) Eger (1) élessarok (2) elkúrtuk (10) első lépések (3) emlékek (1) ezközök (1) faü (1) fehérvári út (2) filmre fotózás (2) FLIRT (1) fogaskerekű (1) fotó (5) fotózás (3) fővám tér (1) fvv (5) ganz ics (12) gimp (10) gmic (5) gőzmozdony (2) gräf&stift nge152 (3) gül baba türbéje (1) gyermekvasút (2) határ út (1) hdr (9) hengermalom út (1) (3) hómuki (1) hősök tere (7) hűvösvölgy (2) ikarus 180 (8) ikarus 211 (1) ikarus 250 (1) ikarus 256 (3) ikarus 260 (10) ikarus 260t (3) ikarus 263 (2) ikarus 280 (12) ikarus 280t (6) ikarus 284 (1) ikarus 311 (1) ikarus 386 (1) ikarus 405 (2) ikarus 412 (4) ikarus 412t (2) ikarus 415 (6) ikarus 435 (1) ikarus 435t (1) ikarus 630 (3) indafotó (4) internet (2) izraelita temető (1) jászai mari tér (3) jegy (1) KCSV-5 (1) kcsv 7 (5) Keleti Pályaudvar (1) kispest (1) kisvasút (1) kocsiszín (4) komolytalan (5) kossuth tér (5) kosztolányi dezső tér (1) közlekedési múzeum (1) kozma utca (1) lehel tér (1) man sl223 (1) margitsziget (2) margit híd (2) menetrend (1) mercedes citaro (3) metró (1) mexikói út (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (2) mozgásban (1) mtb82 (1) Muki (1) művészkedtem (3) nabi sirius (1) nagymező utca (1) neoplan (5) nyílt nap (2) nyugati tér (1) őrház (1) örs vezér tere (3) Photoshop (1) pótlás (3) program (1) rákospalota (1) régiségek (30) scan (1) scania (1) setra (1) solaris (4) sor ebn 10.5 (2) szabadság híd (1) szájbarágás (3) széchenyi hegy (1) széll kálmán tér (6) széna tér (2) szentlélek tér (1) szent gellért tér (1) szkt (1) tábla (3) tátra (14) terelés (8) térkép (1) teszt (4) történelem (34) trolibusz (12) troligarázs (2) tüntetés (2) tw6000 (4) uaz 543 (1) újpest (15) újság (1) újságcikk (2) ünnep (6) usgyi (1) utómunkálatok (4) uv (8) van hool ag300 (2) vár (2) városliget (2) vasút (3) videó (1) villamos (28) volánbusz (1) Volvo 7000 (1) volvo 7700 (8) volvo alfa localo (11) ziu 5 (2) ziu 9 (6) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Inpius: @szamiadri: Jaja, azóta rájöttem én is. Furcsa megoldás, de meg leget szokni. A 2.8.4-es verzióval... (2013.03.26. 22:10) Gimp 2.8.2
  • szamiadri: ha valamit el akarsz menteni akkor az exportra kell kattintanod vagy a ctrl+e vagy ctrl+shift+e bi... (2013.03.26. 22:03) Gimp 2.8.2
  • pityubá2011: Ok. Köszönöm. (2011.08.23. 09:00) Új játékszerek
  • Inpius: @pityubá2011: Annak, hogy mit adsz meg fókusztávnak, csak akkor van jelentősége, ha valamilyen EX... (2011.08.22. 18:30) Új játékszerek
  • pityubá2011: Üdv! Én is beszereztem a fenti konverter gyűrűt és ki is próbáltam az obikat. Rögtön két problémá... (2011.08.22. 16:51) Új játékszerek
  • Utolsó 20

Emlékszem

2012.03.01. 09:56 | Inpius | komment

Régen volt, hogy is volt?

Kicsit rosszul is vagyok, eléggé dühös is vagyok (utóbbi okát lásd itt) úgyhogy körbenézek egy kicsit a gépen és a már régebben kiírt lemezeken és mazsolázgatok egy kicsit a múltból és felidézek régi emlékeket. Ha már a havas képeket lusta voltam beszerkeszteni.

2007-ben kezdtem el komolyabban járműveket fotózni. A komolyság egy leharcolt Zenit fényképezőgépet egyetlen Helios M44 objektívvel, egy noname filmes gépet minden egyéb nélkül, egy Motorola W375 telefont 512 Kbyte memóriával (kb. 8 kép ) és egy Samsung filmes gépet is jelentett, a vakun vastag fekete szigszalaggal, mert kikapcsolni nem lehetett, a becsillanás meg már akkor is zavart. No, ehhez társult 2007 talán, de nem biztosan, áprilisában egy Kodak C653 típusú fényképezőgép, az első normális digitális gép. (mert ugye a telefon nem az). Emlékszem, majd háromnegyed órán át szórakoztam a Váci úti Teszkóban a gép kiválasztásával, mert dönteni, azt nehezen tudtam. Volt Fuji, Nikon, Canon, Olympus, talán valamilyen Pentax is és persze Kodak. Végül a Kodak mellett döntöttem, mert volt rendes keresője és mert AA elemekkel működött. A saját akkuk már akkor sem tetszettek, korábban meggyűlt a bajom egy egyedi akkus Walkmannal, azóta inkább a közönséges elemes eszközöket favorizálom.

No, megvettem a Kodakot, és kinéztem vele a városba. Memóriakártyát sem vettem akkor még bele, úgy örültem a belső memóriájának, meg a 24 képnek, ami belefért, mint majom a farkának. Örömöm csak fokozódott, amikor át tudtam állítani a felbontását 5,1megapixelről 6,1-re (18 képnek maradt hely)és belekerült egy 512MB-s kártya is (talán 225 kép vagy 15 perc videó), de erre csak jóval később került sor. Utólag én is röhögök saját magamon, de ez akkor volt. Úgy használtam a digitális gépet, mint a filmest. Fiatal voltam és kicsit balfasz.

Apropó balfasz: Fotózni, képet szerkeszteni, manipulálni, ésatöbbi soha nem tanultam. Mindent a saját káromon és nem onnantól, hogy mi az az aranymetszés, meg hogy mi az a helyes kompozíció, hanem onnantól, hogy vízszintesen kell tartani a gépet, rossz dolog, ha valami belemegy a képbe és nem kéne a nappal szemben állni. Amikor először felszabadultam az index fórumára és raktam fel képeket, kaptam kígyót-békát. Utólag visszanézve a képeket, joggal. Akkor kezdtem el fotós könyveket is leszedni a netről, sőt kettőt meg is vettem (Digitális fotózás kezdőknek + Fotózásról alapfokon, vagy valami ilyesmi)

Az első időkben, amikor még nem bíztam annyira a Kodakban és még nem vettem meg a memkártyát, vittem magammal a telefont is, hogy ha nem menne a fotózás, a géppel, lövök egyet a telefonnal is (nem röhög!) Akkor még az a + 8kép is számított, ami a telefonra felfért. Régen volt. Ha akkor valaki azt mondja, hogy alig több, mint egy éven belül tükrös gépem lesz, alighanem kiröhögöm. Pedig az történt.

Az első ilyen telefonos-fényképezőképes fotózások között volt az UV-k utolsó napjai, a Szabadság híd felújítása, a Móricz Zsigmond körtér vágányainak átszabása, de azt hiszem, még egy buzifelvonulás is. Egy különleges jármű is járta az utakat abban az időben. Ez volt a JOY-222, egy Ikarus 284.

Emlékszem, amikor csak volt időm, kimentem vadászni a buszra. El is kaptam néhányszor, hol telefonnal, hol a Kodakkal, de túl sokszor nem volt hozzá szerencsém. Ezekkel a képekkel emlékszem vissza 2007-re a fotós hobbim kezdeteire.

Hol voltam én még akkor attól, hogy a napsütésre is odafigyeljek? Ha a gép rajta volt a képen, akkor lehetett ellenfényes, lehetett ferde, nem számított.

Ma már nem lőnék ilyet

Az se érdekelt túlságosan, ha valaki belement a képbe, vagy ha árnyékos. Úgy gondoltam, életszerűvé teszi a képet. Azután felvilágosítottak, hogy ez nem így van. Később magam is beláttam.

Mai szemmel nézve ez is csak elrettentő példa lehetne

Az, hogy a busz háta valamennyire jól sikerült, inkább csak a véletlen műve. Akkoriban még nem gondolkodtam ilyesmin.

Véletlenül nem árnyékos

Fényképezőgéppel sem sikerült minden tökéletesen. Árnyék is van, CA is van, a képbe lógó elemek is vannak. Ma már zavar, de akkor még ezzel sem foglalkoztam. Azt, hogy ferde, meg sem említem.

Akkoriban ennek is örültem

A képeken sokáig meg sem próbáltam javítani, csak a fényképezőgép belső programját használtam (perfect touch tech). Az átméretezésre először a Paintet, később a HP2400 szkenner képszerkesztőjét használtam. Photoshop? Gimp? Ugyan már. Photoshopról már hallottam valahol és a neve alapján feltételeztem, hogy valami képszerkesztő lehet. A jóval szerényebb képességű Photofiltrét vagy Photoscapet is jóval később, 2008 közepén találtam meg.

Egy fokkal szebb, de még mindig árnyékos.

2007-ben ismerkedésem a digitális fotózással valahogy így kezdődött. Később hagytam csak otthon a telefont, a Zenitet is csak 2008 elején tettem le végleg (az objektívje tovább él a K200D-n). Lassacskán belejöttem a fotózásba is, túlléptem az analfabéta szinten, sőt, rájöttem, a memóriakártya nem is olyan nagy hülyeség. Év vége felé már éjszakai képeket is lődöztem, az index fórumon pedig többször kaptam elismerő szavakat, mint fikázást. Úgy éreztem, kezdek belejönni.

Címkék: történelem emlékek móricz zsigmond körtér első lépések fővám tér hengermalom út ikarus 284

süti beállítások módosítása