Augusztus 21.-én nem kellett a belvárosig mennem, ha terelt buszokat akartam fotózni.
Az ok egy meccs volt, de nem a szokásos UTE - FTC, hanem UTE - Diósgyőr összecsapás. A rendőrök mindenesetre erre is készültek, akárcsak a maga módján a BKV, hogy a sor legvégéről magamat ki ne felejtsem. Jó idő, szép fények, ismerős környezet, mi kell még?
Délelőtt is jártam kint, de egy kicsivel arrébb, a Görgey utcában fotóztam a Tátrákat. Foglalkoztatott az ilyenkor szokásos kérdés is : Honnan süt majd a nap a terelés kezdetekor? Akármennyire is a környéken lakom, csak körbe kellett néznem. Próféta sem lehet senki a saját hazájában, és a fotós se fotózik a lakása előtt. Közvetlen környezetemből egyetlen egy képet lőttem, azt is sötétedés után.
Szóval a helyszín. Aki már járt a Nádor utcában, az tudja, hogy az út két oldala tele van akácfával. Szép és hangulatos, csak a képet teszi tönkre. Vagy a kereszteződésekben, vagy borús időben lenne jó fotózni. A Deák Ferenc utca már árnyékba borul, tehát marad egy hagyományosabb fotóhely, mégpedig Újpest-Központ.
Tátra együttállás a Görgey utcában
Ezeket a képeket lőttem délelőtt, miközben a délutáni fotóhelyemet kerestem.
Kihelyezett tájékoztató. Az esti terelést nem vártam meg.
Elsősorban a 104/104A 204 járatokra koncentráltam. A többi egyrészt nagyon kiesik. Van összesen egy óra, a 96-ost 196-ost kivéve. Nem lehet ennyi idő alatt mindet megjárni. Másrészt nem olyan látványos. Az, hogy egy járat lerövidül, érdekes, de az, hogy egy járat a szokottól eltérő útvonalon közlekedik, látványos is. Tudom, hogy nem éppen fanatikushoz méltó hozzáállás, de az ember legyen tisztában a saját korlátaival.
Itt már elfoglaltam a helyem, kiválasztottam az alkalomhoz illő objektívet, próbálgattam a beállításokat, nézegettem a menetrendet (papíron) és vártam a buszokat. Egyszóval azt csináltam, amit minden fotózás alkalmával.
A Kréber ezen Bovája reggel óta benn állt a műszaki tárolóban, persze árnyékban. Ha már megtette azt a szívességet, hogy ajtós oldalával a nap felé elhaladt előttem, muszáj volt lefotózni.
Egy szép állapotú, nagyjából homogén színű lemezekkel borított Ikarus 260. Utóbbi időben egyre ritkább.
Egyik is Volvo, másik is Volvo
Egy Volánbuszos Volvo azokkal a gyönyörű fényszórókkal. Csak azért is megérte kijönni.
LUA-493 fordul rá az Árpád útra. Egyenesen szokott jönni
Volt már GTZ-823, FJY-265. Mos éppen LUA-493. Debrecenből érkezett. Jelenleg az egyetlen négylámpás Ikarus 263 Budapesten. Sőt, az egyetlen négylámpás Ikarus Budapesten. Megjegyzendő, hogy a 2010 eleji BKV sztrájk idején a VT-Transman egyik Ikarus 263-a, a VID-317 szintén négylámpás volt.
104 és 204. Miután fotóhelyet váltottam, és tervbe vettem, hogy elindulok hazafelé, bukkantak fel ezek a buszok. Alapesetben ritka erre az Ikarus 415, sem az errefelé járó 30/30A, sem a 147, sem a 220 nincs ezzel típussal kiadva.
Utolsó kommentek