Vigyázat, járműfotós!

Buszok, villamosok, vonatok fotózásával múlatom az időt, emellett relikviákat gyűjtök a közlekedés világából.

Még több kép

Klikk ide az Indafotós képtárhoz

Ajánló

Címkék

1074 (1) 2624 (2) 436 (2) 611 (2) 7061 (1) Agria volán (1) andrássy út (1) angyalföld (1) árpád híd (2) Balatoni út (1) batthyány tér (3) béke tér (1) bengáli (1) bérlet (19) bevv (1) bkv (60) bkv hírlap (2) blog (33) blogolás (33) bosnyák tér (2) bova (1) bszkrt (4) budafok (1) budapest (88) budapest pride (2) busz (42) buzifelvonulás (2) combino (10) corvin negyed (1) credo (4) Csáktornya park (1) csak úgy (3) deák ferenc tér (1) duna pláza (1) Eger (1) élessarok (2) elkúrtuk (10) első lépések (3) emlékek (1) ezközök (1) faü (1) fehérvári út (2) filmre fotózás (2) FLIRT (1) fogaskerekű (1) fotó (5) fotózás (3) fővám tér (1) fvv (5) ganz ics (12) gimp (10) gmic (5) gőzmozdony (2) gräf&stift nge152 (3) gül baba türbéje (1) gyermekvasút (2) határ út (1) hdr (9) hengermalom út (1) (3) hómuki (1) hősök tere (7) hűvösvölgy (2) ikarus 180 (8) ikarus 211 (1) ikarus 250 (1) ikarus 256 (3) ikarus 260 (10) ikarus 260t (3) ikarus 263 (2) ikarus 280 (12) ikarus 280t (6) ikarus 284 (1) ikarus 311 (1) ikarus 386 (1) ikarus 405 (2) ikarus 412 (4) ikarus 412t (2) ikarus 415 (6) ikarus 435 (1) ikarus 435t (1) ikarus 630 (3) indafotó (4) internet (2) izraelita temető (1) jászai mari tér (3) jegy (1) KCSV-5 (1) kcsv 7 (5) Keleti Pályaudvar (1) kispest (1) kisvasút (1) kocsiszín (4) komolytalan (5) kossuth tér (5) kosztolányi dezső tér (1) közlekedési múzeum (1) kozma utca (1) lehel tér (1) man sl223 (1) margitsziget (2) margit híd (2) menetrend (1) mercedes citaro (3) metró (1) mexikói út (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (2) mozgásban (1) mtb82 (1) Muki (1) művészkedtem (3) nabi sirius (1) nagymező utca (1) neoplan (5) nyílt nap (2) nyugati tér (1) őrház (1) örs vezér tere (3) Photoshop (1) pótlás (3) program (1) rákospalota (1) régiségek (30) scan (1) scania (1) setra (1) solaris (4) sor ebn 10.5 (2) szabadság híd (1) szájbarágás (3) széchenyi hegy (1) széll kálmán tér (6) széna tér (2) szentlélek tér (1) szent gellért tér (1) szkt (1) tábla (3) tátra (14) terelés (8) térkép (1) teszt (4) történelem (34) trolibusz (12) troligarázs (2) tüntetés (2) tw6000 (4) uaz 543 (1) újpest (15) újság (1) újságcikk (2) ünnep (6) usgyi (1) utómunkálatok (4) uv (8) van hool ag300 (2) vár (2) városliget (2) vasút (3) videó (1) villamos (28) volánbusz (1) Volvo 7000 (1) volvo 7700 (8) volvo alfa localo (11) ziu 5 (2) ziu 9 (6) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Inpius: @szamiadri: Jaja, azóta rájöttem én is. Furcsa megoldás, de meg leget szokni. A 2.8.4-es verzióval... (2013.03.26. 22:10) Gimp 2.8.2
  • szamiadri: ha valamit el akarsz menteni akkor az exportra kell kattintanod vagy a ctrl+e vagy ctrl+shift+e bi... (2013.03.26. 22:03) Gimp 2.8.2
  • pityubá2011: Ok. Köszönöm. (2011.08.23. 09:00) Új játékszerek
  • Inpius: @pityubá2011: Annak, hogy mit adsz meg fókusztávnak, csak akkor van jelentősége, ha valamilyen EX... (2011.08.22. 18:30) Új játékszerek
  • pityubá2011: Üdv! Én is beszereztem a fenti konverter gyűrűt és ki is próbáltam az obikat. Rögtön két problémá... (2011.08.22. 16:51) Új játékszerek
  • Utolsó 20

Meleg van!

2011.06.19. 16:45 | Inpius | komment

Nemcsak azért, mert az odakinti hőmérséklet elérte, sőt meghaladta a számomra már kritikus 30 fokot, de azért is, mert lezajlott az idei melegfelvonulás is.

Ennek a rendezvénynek, bár számos az elnevezése, nem túl hosszú a hosszú a történelme. Hivatalosan homoszexuális felvonulásnak nevezik, valamivel polkorrektebb a pride és a melegfelvonulás. Általánosan használják rá a buzifelvonulás és buziparádé kifejezéseket, ez utóbbiakat nem feltétlenül sértő szándékkal. Pejoratívan ratyiparádéként, homártúraként, köcsögvonaglásként emlegetik, illetve még néhány módon, mert a magyar nyelv csodálatos és erre is lehetőséget ad.

Az illetékesek, a plakátok és a net szerint ez volt a 16. fesztivál. Korábban cifrább és lényegesen hosszabb útvonalakon is vonultak, pl Pestről a Lánchídon át Budára, de 2007-től, amikortól is többé-kevésbé szervezetten elkezdték támadni a felvonulókat ( ugye emlékszik még mindenki a 2008-as, különösen kemény támadásra? ), azóta az útvonal jelentősen egyszerűsödött, rövidült. Ezzel együtt a felvonulók és a résztvevő teherautók létszáma is apadt. 2010-ben az egész mindössze annyiból állt, hogy elindultak a Hősök teréről, az Oktogon előtt megfordultak és visszaballagtak a Hősök terére mindösszesen egyetlen egy teherautóval valamilyen átalakított narancssárga platós Mercedessel a "tömegben". Idén azonban valami megváltozott. A résztvevők nem lettek többen, még jelentős külföldi segítséggel se, de az útvonal meghosszabbodott. A menetet biztosító rendőrök száma messze felülmúlta a vonulókét.

Kinéztem én is, bár engem a buzik helyett a buszok érdekeltek.

Nem a Hősök terén kezdtem aznap, hanem a Moszkva Széll Kálmán téren, az oda már másodjára visszatérő Ikarus 180-at fényképeztem körbe. Innen néztem át először az Oktogonra, majd megindultam lefelé az Andrássy úton. Az első érdekesség, amivel találkoztam, egy Ikarus 256 volt a Terror háza előtt.

Ikarus 256 a Terror háza előtt. Rendőrségi tulajdon.

Komközpont. Ebbe a buszba futnak be a környékre telepített közterület-figyelő kamerák képei, illetve innen irányítják a telepített kamerákat, már amennyiben lehet azokat irányítani.

Menetrendi változás várható a 105-ös busz vonalán. Ez bekövetkezett.

A 105-ös buszt természetesen elterelték az Andrássy útról, a szokott terelőútvonalára, a Szondi utcába, de csak délutántól. Amikor kiértem, még itt közlekedett. Az Izabella utcánál elidőztem egy kicsit trolibuszt, turistabuszt és a 105-ös buszt fotózva.

ZIU-9 az Izabella utcánál

Solaris az Izabella utcánál.

Solaris és Ikarus 280T az Izabella utcánál

Megint ZIU-9 az Izabella utcánál

Különösen érdekes ennek a második ZIU-9-nek az orrán a logó. Nem valódi, hanem festett, persze a valódiakat régesrég ellopták már, csak a ZIU-5-nek van meg. 

Egy Ikarus 415 ugyanonnan fotózva.

Volvo Alfa Localo is ugyanott.

Sajnos nem voltam a megfelelő helyen, úgyhogy lemaradtam egy behemótról, egy Neoplan Megalinerről. Csak az elejét tudtam lekapni, de az is igen impozáns méretű.

Neoplan Megaliner. Gigász négy tengelyen.

A busznak a méretén túl jellegzetessége az elől négy kormányozott kerék. Európában nem túl gyakori jelenség, inkább Dél-Amerikában terjedtek el.

Bár ekkor még nem láttam sem meleget, sem ellentüntetőt, sok jele volt annak, hogy valami készül.

Kordonszállító IFA 

Kordonok

Csapatszállító IFA 

Rendőrmotor

Természetesen rengeteg rendőr is megjelent, róluk nem készítettem képet. A legmeglepőbb viszont a tűzszerészek autója volt.

Csak nem telepítettek aknát is az ellentüntetők?

A Hősök Terén találkoztam egy másik Ikarus 256-al is.

Ikarus 256 a Hősök terén

Itt már jobban körülnéztem. Ellentüntetőt nagyítóval sem lehetett látni, meleget se nagyon. Nem hülyék azok sem, hogy kimásszanak a tűző napra és a felforrósodott azfaltra. Ránéztem az órára, elballagtam enni, inni. Visszatérve körbenéztem a környéken. Menetrend a Dózsa György úton. Demonstráció?

Bíztam benne, hogy hamarosan kezdődik a terelés, de csak a 105-ös terelése kezdődött el, a 20E, a 30-30A továbbra is a megszokott útvonalán járt.

Készülődnek a melegeket szállító teherautók. Többen vannak.

Közelebb inkább nem mentem, bár innen messziről nem tűntek veszélyesnek. A gépeikre kíváncsi lettem volna. Jobb a békesség, ezért inkább kikerültem őket. A fák között álltak a rendőrségi buszok, három Temsa Safari és egy Ikarus 350. A rendőrök megengedték ugyan, hogy lekapjam a buszokat, de csak úgy, hogy senki ne látszódjon a képen. A halszem persze nem volt nálam, a nagylátószög kevés volt, ez a lehetőség kimaradt.

Mentem inkább a megkezdődött 105-ös terelést fotózni.

Volvo Alfa Localo a Hősök terénél. Erre vagy arra?

Ikarus 415 a Hősök terén.

Kicsit arrébb mentem, hátha sikerül normális képet készíteni a Szondi utcából. Sikerült.

Ikarus 415 a Szondi utcában. Terelőúton.

A Dózsa György út-Szondi utca sarkán 1 rendőr és 2 BKV-alkalmazott álldogált. Tőlük tudtam meg, hogy tekintettel a felvonulók az előző évekhez képest növekvő, ámde még így is eléggé alacsony számára, nem áll le a forgalom. A kidíszített teherautók a forgalomban mennek rá az Andrássy útra, a többi idézve egyiküket "csak egy kis kormánymozdulat és el van intézve". (semmi gonosz dolog, egyszerűen arról van szó, hogy mindennemű gond nélkül ki lehet kerülni a felvonulókat). Egyébként kanyarogni se kellett nagyon, a melegek elfértek a járdán, a Dózsa György útra nem mentek ki. Készítettem róluk is egy képet.

Leendő felvonulók teherautók és megfelelő zászló nélkül.

Afás zászló van, szivárványcsíkos nincs? Micsoda hanyagság. Később bepótolták az elmaradást, hoztak egy legalább 20-30 méter hosszú, 3-4méter széles példányt. Azt méreteinél fogva lengetni nem lehetett, kézben vitték.

Egy fő ellentüntető.

Nála se volt sem zászló, sem teherautó. Később ő maga is eltűnt. Rajta kívül a Hősök Terén ellentüntetővel nem találkoztam. Miután a menet elindult, elcsomagoltam és mentem én is. Haza.

Szándékosan nem esett szó a nap folyamán felbukkanó turistabuszokról. A belváros ezeknek amúgy is a melegágya, de most a szokottnál is színesebb volt a felhozatal. Magyar, osztrák, német, ukrán lengyel, cseh, szlovák, olasz, ésatöbbi. Néhány kép:

Irizar Century

Isuzu Turquoise

Irizar PB

Volvo Drögmöller

Credo LC 9,6

Neoplan N516 SHD

Setra S419UL

MAN Lion's Regio

Mercedes 0350 Tourismo

EOS 200

Zárásul álljon itt ez:

Vajon kérdés vagy kijelentés?

Miközben a teherautókat díszítőket kerültem ki, láttam meg ezt a biztosítékszekrényt. Nem tűnt frissnek, elsőre ittragadt  LMP-s propagandának tűnt. Kicsit elgondolkoztam. Ha a buzi vonul, terelik a forgalmat. Ha sok vonul, jobban terelik. Nekik buli, nekem fotótéma. Nem szeretem őket, némelyikük látványától az étel kifordul a számból, de a többit is inkább kerülöm. Ennyi. Nem a vonulásuk érdekel és az is igaz, hónapokkal előre kijelentették, hogy itt és ekkor ezek fognak nagy számban megjelenni és A-ból B-be vonulni. Ezek után amiatt sírni, hogy a melegfelvonuláson sok a meleg, finoman szólva nem vall éles elmére. Majd legközelebb azért megy a jajgatás, hogy a buszgarázsban túl sok a busz, a fotósnapon meg mindenkinél fényképezőgép van. Mindegy is. Vonuljanak csak. De ha lehet, legközelebb másfelé. A Hősök terén és környékén túl gyakran van manapság terelés.

Címkék: budapest busz tüntetés andrássy út solaris trolibusz credo hősök tere scania buzifelvonulás ikarus 256 ikarus 415 setra neoplan budapest pride ziu 9 volvo alfa localo ikarus 280t

süti beállítások módosítása