Pofon az időrendiségnek, meg a logikának, de ez van.
Emlékszem, sorra vettem a programokat, nézegettem a BKV honlapját és az asztalra kiterített térképet, számolgattam a távolságot, miközben a lehetőségeimet mértem fel. Azt rögtön az elején eldöntöttem, hogy egyetlen politikai programot sem nézek meg. Nem azért, mert nem érdekelne, de a korábbi évek tapasztalata, hogy úgyis leadja a tv, felkerül a netre, írnak róla az újságok, stb. Elolvasható, megnézhető letölthető ellentétben a terelésekkel, azokat általában nem ismétlik.
A 2-es villamos alapból kimaradt, ha bármilyen tüntetés van a Kossuth téren, ugyanott forognak vissza. Lefotózni lesz lehetőség máskor is.
A 70-78-as trolik érdekesek lettek volna, de a Nap állása nem volt megfelelő, ellenfényes, homályos képeket nem akartam készíteni.
A 184-es busz bevallom, azt se tudom merre van, eredeti útvonalát sem ismerem, nemhogy a tereltet.
Nade a 16-os, a 16A-s buszokkal más a helyzet. Egyik sem érintette a Dísz teret, a 16A autóbuszok a Moszkva tér (Várfok utca) és Fortuna köz között jártak, a 16-os autóbuszok pedig a Nyugati pályaudvar és a Dísz tér között, de 11.40 és 13.00 óra között a 16-os buszok nem érintették a Várat, helyette az Attila úton a Moszkva térre közlekedtek. Utóbbinál külön érdekesség, hogy Ikarus 415 buszokkal tették mindezt. Állítólag volt egy Ikarus 260 is ezen a vonalon, de őt a Várban nem sikerült lefotózni, csak a Nyugatinál, ott se túl szépen.
Ikarus 415 a Várban. Ritkán jár erre.
A Fortuna közt előző nap már megtaláltam de különösebb problémát nem okozott volna a keresése, vagy a gyökkettővel járó buszokat, vagy a belőlük folyamatosan szivárgó olajat kellett volna követnem. Maga a megálló egy, a járdára lerakott talpba állított táblából állt.
Ikarus 405 fordul be a Fortuna közbe. Kitömve.
Ha ránéz az ember a térképre, megállapíthatja, hogy a Moszkva tér és a vár között nem túl nagy a távolság, talán 1-1,5km, ha van, tehát gyalog sincs túl messze. Nekem fotózással együtt sem telt 30 percnél többe. Az eredetileg 16 ülő+30 álló utasnak tervezett buszra legalább 500 ember várakozott, de lehet. hogy több. A buszok púposra voltak tömve.
11.20 és 12.00 között hála az éppen soron következő LMP-s tüntetésnek, az Erzsébet híd teljes forgalma mehetett a Szabadság hídra. Ami az egyik oldalon bosszúság, a másikon lehetőség. A Fővám téren, ahol a legjobbak voltak a fények, hemzsegtek a fotósok. Emlékszem,egy arra járó turistákat szállító kék Setra vezére nagyon furcsán nézett a felé forduló majd kéttucat fényképezőgép láttán. A BKV buszsofőrök valószínűleg számítottak erre. Halkan jegyzem meg, ez a Fővám téri buszmegálló sem látott még egyszerre annyi buszt, mint amennyi alig 40 perc alatt ott megfordult. Ide lett terelve a teljes 7-es buszcsalád, az 5-ös, a 8-as, a 112-es, 178-as.
Nézzük képekben, mi is járt arra akkor:
Volvo 7700A
Megint Volvo 7700A
Ikarus 415
(természetesen) Ikarus 280
Volt szerencsés együttállás is.
Ikarus 415 és Volvo 7700A
Egy viszonylag vállalható ellenfényes kép a másik oldalról.
Buszok tömött sorokban
Valamelyik buszos rájött, hogy nem jár a villamos, úgyhogy ráment a sínekre, felkavarni a port a fotósok legnagyobb örömére.
Volvo 7700A a Szabadság hídon.
A rengeteg autó persze megnehezítette a fotózást, a felhők is rendre a legrosszabbkor jöttek a Nap elé, de ezen már senki nem lepődik meg. Mindezek ellenére kellemes tavaszi fotózás volt.
Utolsó kommentek