Elérkezett 1976. Lássuk, mi a helyzet bérletfronton.
Alakul a dolog. A korábban bevezetett sémát követve a bérletek küllemében kényeges változás nincs. A logó középen, opcionális 1Ft-os biztosítási bélyeg a hátoldalon. Ez az év semmi különös újítást nem hozott, ráadásul "csak" egy villamosjárat szűnik meg, mégpedig a 68-as. ( egy év múlva pótolják ezt a lemaradást ).
Dolgozói villamosbérlet 1976-ból.
Dolgozói buszbérlet.
Tanuló-nyugdíjas buszbérlet.
Biztosítási bélyeg.
Azon még mind a mai napig elcsodálkozom, hogy a jegyek bérletek ára állandó, nem változik és ez a gengszter rendszerváltásig így is marad. Persze a politika tett róla, hogy ez így legyen, de vajon az volt a jó, vagy pedig az évenkénti, esetleg évenként többszöri jegyáremelés? Amit viszont nem értek: a politika (nevezzük állampártnak) fizette a BKV-t, az árak nem változtak, utasnak is cégnek is jó volt. 1989 után is fizette az állam ( és nem állampárt ) a BKV-t, sőt 2002-ben a Medgyessy-kormány egyik intézkedése értelmében elengedték az addig felhalmozott adósságát is. Azóta közelíti a 800 milliárd Ft-ot az adósság, néhány volt vezető testtömege meghaladta a 150kg-t. Az egykoron 110Ft-os dolgozói bélet ára idén ugyan nem lesz több, de még így is 9800Ft-ba kerül, de már van rajta vonalkód.
Hurrá.
Utolsó kommentek