Meg az ő türbéje
Hová lehetne menni egy forró vasárnap délután? Ránéztem a térképre, (a valódira) és valahol Budán megtaláltam Gül Baba türbéjét. Máris megvolt az úti cél.
Magáról Gül babáról még a Mondák könyvében olvastam, illetve középiskolában valamelyik osztályban, de hogy pontosan melyikben, fogalmam sincs. Semmi gond, a bejáratnál elhelyezett három nyelvű (török, angol, magyar) tábla segített felfrissíteni az emlékeket, meg ugye ott van a gugli is. A gugli ráadásul nemcsak a hely történetének megismerésében, de a megközelítés módjában is segít.
A megközelítés volt a legkevesebb. Hármas metró, 4-6 villamos és egy kis gyaloglás. A kirándulás célja a (nekem) új Tamron 28-80-as objektív kipróbálása is volt. Az objektívet egy szintén Tamron 80-210-el és egy Pentax MZ50-el együtt a vateráról szereztem, de erről majd később.
Ezt a feliratot meg nem tudom elolvasni.
Maga a türbe egy nyolcszög alakú kis épület, aminek belsejében ott van a szőnyeggel letakart koporsó, de az elég nehezen fotózható a 28-80-al, főleg az ablakon keresztül.
Viszont, ha már ott voltam, körbenéztem egy kicsit. Van ott két kilátó. Az egyikről mindent összevetve semmit sem lehet látni, de a másikról már jóval többet. Minden nehézség nélkül meg lehet a Margit híd, de nagyobb telével könnyedén befogható az Árpád híd is. A nyíllal jelölt kilátóra érdemes kimenni.
Ha valakinek nem lenne egyértelmű...
Napszakfüggő a dolog, de nekem szerencsém volt az összes híddal.
Gül baba türbéjétől el is köszöntem, irány vissza, le a villamoshoz. Na persze miért csak utazzak a villamossal, ha le is lehet azt fényképezni? Született egy sokadik Combinós kép.
Hirtelen elhatározással rögtön az indulás után úgy döntöttem, hogy körbenézek a Margitszigeten. Ha már úgyis arra megyek...
Szerettem volna UAZ-543-at, illetve Volvo Alfa Localot lencsevégre kapni, de csak az utóbbi jött össze, az UAZ olyan szerencsétlenül állt be, hogy csak ellenfényes kép lehetett volna a végeredmény. Ő tehát kimaradt. Pedig az index fórumra még az is jó lett volna.
Rögtön a zebra után egy Ikarus 280-al találtam szembe magam. Fénykép is készült.
Nem is tudtam, hogy csuklósítva lett a 26-os. Pedig de, csak nem tűnt fel.
A csuklós 26-os meglepett. Legutoljára akkor jártam itt, amikor az elektromos buszt tesztelték. Akkor még Ikarus 412 és 415 járt ezen a vonalon. Meg persze a SOR EBN. Ja, persze, a nyári hétvége. Olyankor csuklós jár. El is felejtettem, hogy vasárnap van.
A 234-es busz új jelenség, a BKV szerint Június 2-től, a Wikipédia szerint Június 1-től létezik. A június 2 a valószínűbb, ugyanis az volt szombati nap, márpedig a 234-es csak szombat-vasárnap jár. A Wikipédia ír Nógrád volánosa Localokról is, ami ugye a dolgok jelen állása szerint lehetetlen.
Ez a gép is VT-Transmanos volt. Más nem is lehetne.
Utolsó kommentek