A tegnapi nappal valami véget ért.
Egészen pontosan a BKV és a Nógrád Volán között 2005-ben megkötött szerződés ért véget 2012.04.30-án, vagyis tegnap. Tegnap még járták a Főváros útjait Nógrádos buszok, ma pedig már nem. A buszokat elvitték, a vezetőik egy részét(vagy az összeset?) kirúgták, másnap a a proli meg ment ki ünnepelni Május 1-et. Itta a sört, falta a virslit. Így megy ez. Az 5-ös, 25-ös, 30A-s, 96-296-os, 104-104A-204-es, 115-ös, 118-as, 120-as, 126-126A-s, 133-as, 134-134A-s, 170-es, 220-as, 224-es vonalakon többé nem lesznek jelen a cég járművei.
De vissza 04.30-hoz. Ha már utolsó nap és megmaradt a fényképezőgép is, felmerült, hogy mi lenne, ha kiballagnék lefényképezni a Nógrád Volán néhány gépét így az utolsó nap. Többé úgyse lesz rá lehetőség, bár Budapesten soha ne mondd, hogy soha. Fogalmazom inkább úgy, hogy a dolgok jelen állása szerint nem lesz lehetőség a Nógrád Volán gépeit BKV vonalakon fotózni.
A fotótéma meglehetősen egyhangú képet mutatott, a Nógrád Volán a szerződése végére csakis és kizárólag Volvo Alfa Localoval volt jelen Budapesten, a korábbi típusok 2009 óta nincsenek jelen. Jobb híján tehát Localot fotózni mentem ki, tevékenységem pedig kizárólag Újpest-központra korlátozódott. Volt ebben nem kevés lustaság is, olyan helyre akartam kimenni, ahol nem kell félórákat várni egy-egy gépre. Ebből a szempontból Újpest-központ jó választásnak tűnt. Az Állami Áruház árkádsorai alatti árnyékos területet népes csöves és c(cenzúra) csapat vette birtokba, én inkább a másik oldalt választottam, ott csak hányás-, szar- és húgyszag volt, meg persze eme szagok forrásai egy nagy halom "Ezerjó" borosflakon társaságában. Gyomorfelkavaró volt, nem is gyengén, de ha kiálltam a kőkorlátra az árkádok elé, már nem érződött annyira. Onnantól kezdve már csak arra kellett figyelni, hova lépek, hova nyúlok (nem vicc, a falon is hányás volt). Közben a túloldalon a társaság hozzálátott, hogy az itteni miliő pontos mását odaát is megteremtse. Először a boros palackok ürültek ki, a többi szép sorban jött magától. Mit is lehet erre mondani? Én már nem mondok semmit. A többiek meg? Passz. Európa meg a XXI. század gyakran szokott benne szerepelni.
Ilyen körülmények között örökítettem meg a Nógrád Volán budapesti szereplésének utolsó napját. Most ezek a képek következnek.
Gőzöm nincs, milyen nap is volt a tegnapi, csak az a biztos, hogy hétfő. De az, hogy hétvégének, ünnepnek, vagy éppen minek is számított? Ha megfeszülök, se tudom megmondani. A 30A-ra kiadott Localonak mindenesetre örültem.
A 170 és a 220 tipikus újpesti vonalak, legalábbis számomra. Eddig nem nagyon figyeltem oda rájuk, most egy kicsit igen.
A 170-en többek között a JUX-015...
... míg a 220-on a LUF-881 képviselte a Nógrád Volánt
A 25-ön pedig épp a JUX-018 kanyarodik
Közben szállingóztak a buszok a garázs felé, nem egy, nem kettő Localo húzott át a központon "Utasokat nem szállít", "Garázsmenet" felirattal, az egyiken pedig a "Szerelőre vár" feliratot mutatta a kijelző.
KHZ-884 távozik Újpest-központból
Megint a JUX-015 néhány Ikarus társaságában
Ekkor jött a történetbe a fájdalmas csavar, vagyis a fotós pályafutásom örökös rákfenéje: lemerültek az akkuk a gépben. Igen, igen. Már megint. Azon csodálkozom, hogy eddig bírták, még valamikor januárban töltöttem őket utoljára. Eneloop, azonban nincs az a szupertartós elem, ami le ne merülne egyszer. Tartalék nincs, ötletem sincs, hogy mit is kellene tenni. Fizetés előtt nem állok olyan jól, hogy csak úgy 4 feltöltött akkut vegyek, de még ha lenne is pénzem: Hol? Egyetlen lehetőségem maradt. A K800i. Ja, a telefon. Vagy ez vagy semmi, gondoltam magamban, miközben lecsúsztattam az objektívtakaróját. Utolsó nap van, nem lehetek finnyás. Majd legközelebb nem leszek ekkora fasz. Így hát a közeli képeket telefonnal készítettem. Naná, hogy fotózták mások is a buszokat. Naná, hogy megjegyezték, hogy én vagyok a telefonos antizoom. Mondjuk, tényleg az voltam. Az egyik normálisabb fotósnak azért megmutattam a táskában a K200D-t és elmeséltem a lemerült akkukat. Ő röhögött rajtam. Én is magamon. Mi mást lehet ilyenkor tenni?
A sors iróniája, hogy mind az első, mind az utolsó képem a Nógrád Volán Localójáról telefonnal készült.
Mindenesetre az tény, hogy a város nem marad Localo nélkül. A VT-Transman hasonló típusú buszai továbbra is a várost járják és járni is fogják a jövőben is.
Budapestről lévén szó, most is hozzáteszem: a dolgok jelenlegi állása szerint.
Utolsó kommentek