Az esőben inkább csak az ünnepi beszédeket meghallgatni mentem ki, a fényképezőgépet otthon hagytam. A Szabadság hídra terelt 7-s buszcsalád helyett a visszatérő csatolt Iparikról írok postot.
Megint visszatértek.
Habár az iparikat már annyiszor búcsúztatták a Körútról, hogy elsőre összeszámolni is nehéz lenne, mégis, akár egy elhajított bumeráng, mindig visszatérnek.
Mikor is? A teljesség igénye nélkül, öt perc alatt első nekifutásra mindenféle segítség nélkül: az összes Szilveszterkor. A Szabadság híd vagy éppen a Margit híd felújításakor, főleg, ha vágányzár is van. A klímásítás idején. A Gyurcsány-korszakban tüntetések esetén. Emlékszem, valamikor 2008 magasságában nem megfelelő homokot kaptak, akkor is ICS-k pótoltak. Most éppen a 37-es villamos felújítása az ok, a Salgótarjáni utca valóban cserére érett vágányait újítják fel.
Ha vége lesz, a BKV valószínűleg nem foglalkozik majd az x+1. búcsúval. Fölösleges. Nem vagyok Nostradamusi jóstehetség, mégis kijelentem, hogy az ICS-k vissza fognak térni. Jön a következő Szilveszter, lehet, hogy tüntetések is lesznek, elméletileg egyszer, valamikor a távoli jövőben a kocsiszíni vágányokat is felújítják majd. A nagyon távoli jövőben pedig talán kivonják az ICS-ket a forgalomból, de hogy mikor, azt Nostradamus is csak találgatná. Az én tippem a talán 2020-2025. A hangsúly a talánon van.
Az Iparik. Szerettem volna utazni is velük, meg fotózni is őket, végül megtettem mindkettőt. Mivel sem a telefonom, sem a kis Kodak C653 fényképezőgépem nem készít jó videót, rosszat meg nem rakok fel, maradnak a fényképek.
Újpest-Központból metróval a Nyugatiba mentem. Felszálltam az első ICS-re, elmentem vele a Széll Kálmán térre (de nehezen áll rá a nyelvem), majd vissza. Csodálatos hely. Átküzdöttem magam a koldusok hadán ügyelve, hogy se hányásba, se üvegszilánkba ne lépjek. Összeraktam a gépet, megcsodáltam az út túloldalán a járdára szaró hajléktalant (lőttem is róla képet, de NEM teszem fel), majd nagyot sóhajtva a villamosra koncentráltam.
A Jászai Mari térről lőttem ezt a képet. Jó lett volna kijjebb menni, hogy a villamos oldala is érvényesüljön, de az autók miatt ez lehetetlen volt. A környezet szép. Autók nélkül még szebb lenne.
A Margitszigeten, ahol újra él a villamosmegálló, az autók problémája annyira nem érvényesült, de jónéhány kört ki kellett hagyni, mert a beálló villamos mellé az utolsó pillanatban odapofátlankodott valaki. Igen, tudom, a Volvo sarka benn maradt.
Sajnos az Iparik befejezték az aznap délelőtti küldetésüket, maradtak a Combinok. Lementem a Budai hídfőig jobb híján Combinot és buszt fotózni. Utána pedig indultam dolgozni.
Hungarobusz H63 és Combino. Sárga együttállás.
Folytatása következik.
Utolsó kommentek