Vigyázat, járműfotós!

Buszok, villamosok, vonatok fotózásával múlatom az időt, emellett relikviákat gyűjtök a közlekedés világából.

Még több kép

Klikk ide az Indafotós képtárhoz

Ajánló

Címkék

1074 (1) 2624 (2) 436 (2) 611 (2) 7061 (1) Agria volán (1) andrássy út (1) angyalföld (1) árpád híd (2) Balatoni út (1) batthyány tér (3) béke tér (1) bengáli (1) bérlet (19) bevv (1) bkv (60) bkv hírlap (2) blog (33) blogolás (33) bosnyák tér (2) bova (1) bszkrt (4) budafok (1) budapest (88) budapest pride (2) busz (42) buzifelvonulás (2) combino (10) corvin negyed (1) credo (4) Csáktornya park (1) csak úgy (3) deák ferenc tér (1) duna pláza (1) Eger (1) élessarok (2) elkúrtuk (10) első lépések (3) emlékek (1) ezközök (1) faü (1) fehérvári út (2) filmre fotózás (2) FLIRT (1) fogaskerekű (1) fotó (5) fotózás (3) fővám tér (1) fvv (5) ganz ics (12) gimp (10) gmic (5) gőzmozdony (2) gräf&stift nge152 (3) gül baba türbéje (1) gyermekvasút (2) határ út (1) hdr (9) hengermalom út (1) (3) hómuki (1) hősök tere (7) hűvösvölgy (2) ikarus 180 (8) ikarus 211 (1) ikarus 250 (1) ikarus 256 (3) ikarus 260 (10) ikarus 260t (3) ikarus 263 (2) ikarus 280 (12) ikarus 280t (6) ikarus 284 (1) ikarus 311 (1) ikarus 386 (1) ikarus 405 (2) ikarus 412 (4) ikarus 412t (2) ikarus 415 (6) ikarus 435 (1) ikarus 435t (1) ikarus 630 (3) indafotó (4) internet (2) izraelita temető (1) jászai mari tér (3) jegy (1) KCSV-5 (1) kcsv 7 (5) Keleti Pályaudvar (1) kispest (1) kisvasút (1) kocsiszín (4) komolytalan (5) kossuth tér (5) kosztolányi dezső tér (1) közlekedési múzeum (1) kozma utca (1) lehel tér (1) man sl223 (1) margitsziget (2) margit híd (2) menetrend (1) mercedes citaro (3) metró (1) mexikói út (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (2) mozgásban (1) mtb82 (1) Muki (1) művészkedtem (3) nabi sirius (1) nagymező utca (1) neoplan (5) nyílt nap (2) nyugati tér (1) őrház (1) örs vezér tere (3) Photoshop (1) pótlás (3) program (1) rákospalota (1) régiségek (30) scan (1) scania (1) setra (1) solaris (4) sor ebn 10.5 (2) szabadság híd (1) szájbarágás (3) széchenyi hegy (1) széll kálmán tér (6) széna tér (2) szentlélek tér (1) szent gellért tér (1) szkt (1) tábla (3) tátra (14) terelés (8) térkép (1) teszt (4) történelem (34) trolibusz (12) troligarázs (2) tüntetés (2) tw6000 (4) uaz 543 (1) újpest (15) újság (1) újságcikk (2) ünnep (6) usgyi (1) utómunkálatok (4) uv (8) van hool ag300 (2) vár (2) városliget (2) vasút (3) videó (1) villamos (28) volánbusz (1) Volvo 7000 (1) volvo 7700 (8) volvo alfa localo (11) ziu 5 (2) ziu 9 (6) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Inpius: @szamiadri: Jaja, azóta rájöttem én is. Furcsa megoldás, de meg leget szokni. A 2.8.4-es verzióval... (2013.03.26. 22:10) Gimp 2.8.2
  • szamiadri: ha valamit el akarsz menteni akkor az exportra kell kattintanod vagy a ctrl+e vagy ctrl+shift+e bi... (2013.03.26. 22:03) Gimp 2.8.2
  • pityubá2011: Ok. Köszönöm. (2011.08.23. 09:00) Új játékszerek
  • Inpius: @pityubá2011: Annak, hogy mit adsz meg fókusztávnak, csak akkor van jelentősége, ha valamilyen EX... (2011.08.22. 18:30) Új játékszerek
  • pityubá2011: Üdv! Én is beszereztem a fenti konverter gyűrűt és ki is próbáltam az obikat. Rögtön két problémá... (2011.08.22. 16:51) Új játékszerek
  • Utolsó 20

Áram hajtja, mégse troli

2011.10.02. 13:40 | Inpius | komment

Mi is lehet ez?

Az nyert, aki a 2011.09.27 - 2011.10.04 között nálunk vendégeskedő SOR EBN 10,5-re tippelt. A Credo cseh testvére, de inkább apja, hiszen a SOR volt előbb, a Credo csak utána következett a SORban. ( a hülyeséget inkább meghagyom gesztipetinek.. ) A két cég buszai tény ami tény, eléggé hasonlítanak egymásra, főleg ha szemből nézi őket az ember. Valamennyi magyar vonatkozása ennek is van, a hátsó tengely ugyanis RÁBA 309.84 típusú. (puskáztam a BKV.hu-ról)

Szóval jött a busz. Csendben, halkan. Nem dőlt sűrű füst a kipufogójából, mert nem volt kipufogója. Nem lehetett azt áramszedők vagy a földelőlánc jellegzetes hangját hallani, mert egyikkel sem rendelkezett. A motorját sem kint, sem bent nem lehetett hallani. Az elektromos motor nem az a dübörgő fajta. Na, ez volt a szokatlan. Még a Solarisnak is van hangja, a többiekről, különösen egy ZIU-ról nem is beszélve. Ennek nincs. A Margitszigeten előfordult olyan, hogy az úton futónak csak akkor tűnt fel a busz, amikor az rádudált. Azt már csak később olvastam, hogy van, ahol direkt hangosítják a buszt, hogy az embereknek feltűnjön, hogy jön. Mekkora hülyeség. Hallani ugyan tényleg nem nagyon lehet, de látni annál inkább. Körül kell nézni, mielőtt bárki is lelép, és nem lesz baj.

A busz szépen kidekorálva, felmatricázva érkezett a Magas-Tátrából, ahol ha épp nem a BKV teszteli, síbuszként szolgál. Budapesten a 26-os vonal jutott neki. Árpád híd metróállomás és Margitsziget között járt.

A busz gyári táblája

Jé, van helye a tájékoztatónak, propagandának, nem kell az ablakot összebaszni vele. Itthon ez még nem megy.

Műszaki adatok

Menetrend? Nem magyar, az biztos.

Felhajtható ülések az egyik oldalon

Fix ülések a másik oldalon

Nem csókot - áramot küld Jirka

Az alja már megtalálta.

XP boot képernyő

A monitoron a Tátráról (a hegységről és nem a villamosról!) szóló filmek, rajzfilmek mentek, valamilyen idegen, valószínűleg cseh nyelven néha egy-egy Windows-hibaüzenettel kiegészítve.

Következik a 26-os vonal elektromos busszal - képekben.

Árpád híd metróállomás

Irány a Margitsziget

Érkezés a bejárathoz

Sorompón túl. Háttérben egy UAZ 543

Innen kezdődtek a problémák. A fentebb már említett csend volt a gond. Nem is igazán probléma, abban az értelemben hogy inkább ez, mint a szétrohadt kipufogó és a messziről hallható motorzaj, de a nép nem szokta meg, hogy a busz csendes is lehet.

Nincs zaj, nincs füst

Közeledés a végállomáshoz

Nem a SOR gépe az egyetlen elektromos jármű a szigeten. A bérlehető golfautók sem adnak ki semmi hangot magukból ,mégse jut eszébe senkinek, hogy felhangosítsa őket.

Villanygépek

Indulás vissza

A kifordulás pilanata

Példák a zéró emisszióra

Ismét az Árpád hídon

A rendőrpalota előtt

Múlt és jövő? Mellettem az utódom? Aligha.

Milyen is ez a busz? A belső kialakítása félelmetesen egyszerű, de legalább ugyanilyen jól eltalált. Minek az a rengeteg ülés kis távolságra? Kell néhány, hogy a nyugger le tudja rakni magát, de ez minden. Férjenek bele minél többen, ahhoz meg nem ülések, hanem állóhely és kapaszkodók kellenek. Én a busz hátából is csak az utolsó üléssort hagynám meg, a többi ülés mehet kifelé. (ez utóbbiról nincs képem, ezekről van szó) Példának okáért a 26-os vonalon a busz menetideje 10 perc, annyit a legtöbben tudnak állni. Szóval a belső kialakítás példaértékű. Azt se bánnám, ha a BKV hasonlóképp alakítaná át a saját buszait. A Van Hoolnak, MAN trolinak kifejezetten jót tenne. Takaríthatóság, fertőzésveszély szempontjából a plüss ülést minden járműből száműzni kell. Lehetőleg örökre. Masszív műanyag, mint a TW6000-ben. Kicsit kényelmetlen, de erős állagú és jól mosható.

Mi a helyzet az elektromos hajtással? Kell hozzá akku, töltő, és egy halom szakember, akik értenek hozzá. Magyarul szervizháttér. Üzemanyagköltség nem lenne, kérdés, mekkora lesz a villanyszámla? Amitől igazán tartok, az az, hogy a 412T-k és 435T-k sorsára jutna. Adott egy 15 darabos sorozat. Fél év után 2-3 megy, a többi összetört, alkatrészre vár, vagy ő maga az alkatrészbánya és az egész, mint a mesében: Van is, meg nincs is. Megoldás talán a hazai alkatrész utánpótlás lenne. Itt most nem a kis kínai módjára végzett hamisításra gondolok, (pl. lehetne SCR, SOP, stb)hanem a gyártási licenc megvételére, de ebbe inkább nem mennék bele, annyira nem értek hozzá.

Hová lenne jó? Rövid vagy kisforgalmú vonalakra. Például a 26-ra. Ha elfér, akkor a Várba. Jó lenne a 27-re is, de kétlem, hogy ott ez a típus elfér. Talán a 15-ös? Egy 22-re, 5-re 30A-ra kiadni mégiscsak túlzás volna. Talán nagyobb kapacitású akkumulátorokkal.

Kíváncsi vagyok, mi lesz a dologból, de szerintem ez is csak egy marad a sok buszteszt közül. Jár, majd elmegy és... ennyi.

Ne legyen igazam.

Címkék: budapest teszt margitsziget busz trolibusz árpád híd sor ebn 10.5 uaz 543

süti beállítások módosítása