Hol máshol, mint a Hősök terén.
A fentebbi mondat nem fedi teljesen a valóságot, mert nemcsak a Hősök Tere, de az Andrássy út is le volt zárva ezen a hangulatos április 16.-i szombaton. Ezúttal a tűzoltók, mentősök, börtönőrök és a rendőrök tüntettek. Az összes szerv közül a tűzoltók voltak a leglátványosabbak és a leghangosabbak. Soha annyi kurblis szirénát nem hallottam még, mint ami ott volt.
Módosított menetrend. Mindennek a kezdete.
Kezdés előtt érkeztem ki, de valami miatt a lezárás csak 10.20 körül indult. A Szondi utca-Dózsa György út sarkán néztem körül először, de az első fényképezésre érdemes jármű nem BKV-busz volt.
Ikarus 311. Piros, de nem tűzoltó.
Ez egy szépen felújított Ikarus 311. A tüntetéshez semmi köze nem volt, egyszerűen csak arra járt.
Zsuk és Mercedes a Dózsa György úton. Piros és tűzoltó.
A Zsuk valószínűleg veterán jármű, bár az is lehet,hogy valahol mind a mai napig használják.
Ikarus 260 kanyarodik az állatkerti útra. Fordulat.
Megkezdődött a lezárás, a tüntetés tartott már egy ideje. A szónokot nem, de a kurblis szirénákat itt is lehetett hallani.
Volvo Alfa Localo kanyarodik.
A 20E Nem ment keresztül a Ligeten, akárcsak egy héttel korábban, most is az Ajtósi Dürer soron jött be a Dózsa György útig. A fényviszonyok alakulása miatt most ott nem fotóztam.
Ikarus 280T kanyarodik. Segítség nélkül nem megy.
Ikarus 280T eddig is járt az Állatkerti úton, a 72-es troli mindkét irányban, a 75-ös és a 79-es pedig kifelé a Dózsa György út felé ( mármint a metrómegálló felé ) szintén erre megy. Önállóan csak a Solaris tudna bekanyarodni, a 20T-nek a szedőpakolók segédkeztek.
Ikarus 211 a Dózsa György úton.
Ugyanez az Ikarus 211 szerepel a Zsukos képen is.
Ikarus 260 az Állatkerti úton. Nagy a tömeg.
Autósból ezen a napon sem volt hiány. Minden talpalattnyi helyen parkolt egy, egyik-másik szabálytalanul, nehogy a busz rendesen elférjen mellettük, de a forgalom is lassan ment. Valahol említették, hogy a magas üzemanyagárak miatt 20%-al csökkent az autósok száma. Nem tűnt fel.
Ikarus 280 az állatkerti úton. Ráncajtós régiség.
A 04-77. Gyakran utazom vele, még gyakrabban látom. Nem sok hozzá hasonló társa van. Konkrétan ezt a buszt a BKV BX 59-36 rendszámmal 1986.10.08.-án vette állományba. Ez azért nem most volt.
Volvo Alfa Localo az Állatkerti úton.
A Keleti Pályaudvar felé a buszok a trolik megállóit használták egy ideiglenes megálló kivételével, ez a 75-79 trolik Dózsa György úti megállójával szemben volt. Visszafelé ideiglenes megálló nem volt, a buszokra felszálló utas se nagyon.
Ikarus 415 az Állatkerti körúton. Hol?
Az Andrássy út lezárása miatt a 105-s buszok a Szondi utcán jártak. Itt fordultak, meg, rá a Hősök terére és Onnan a Dózsa György útra. Hogy őszinte legyek, elő kellett vennem a térképet megnézni, ennek a kis utcának mi a neve, én is, de akit ismerek azok is csak a "múzeum mögötti utca" néven ismerik. Most már ezt is tudom.
Ráfordulás a Hősök terére. A Fok-Gyem halott.
A tüntetés időközben megindult a Parlament felé. Ekkor borult füstbe és vízbe az Oktogon, de erről sokan írtak már. Az Ikarus 415 a Fok-Gyem ellenére szállított utasokat, csak hátra már nem jutott tábla.
Kíváncsi vagyok, mikor lesz legközelebb lezárás errefelé. Ja, ez volt az első alkalom, hogy a képek feldolgozásához csak Gimpet használtam, de ennek ebben a postban semmi jelentősége nincs.
Utolsó kommentek