Március 14.-én ismételten rászabadultam a városra. Margit híd, Moszkva tér, Vár.
Semmi különösebb okom nem volt aznap kimenni , hacsak az nem, hogy meg kellett keresni a Várban a Fortuna közt, a másnapi ünnepi 16-k ideiglenes végállomását. Addig azt se tudtam, hogy van ilyen a Várban.Nos, létezik, de elöljáróban elég róla annyi, hogy még a nem túl méretes Ik405 is megszenvedett vele.
Aznap a Vár volt az utolsó hely, ahová eljutottam. Ugyan két pont között a legrövidebb út az egyenes, de a kerülő néha sokkal érdekesebb. Újpestről rögtön föl a Várba? Ugyan már.
Ott van a továbbra is épülő és szépülő Margit híd rajta a Combinokkal. A középre áthelyezett oszlopok új lehetőségeket ígérnek és új kihívásokat támasztanak, de a végeredmény a legtöbb esetben egy hangulatos kép buszról, villamosról egyaránt. Ami meg nem ilyen, arra ott a del gomb. Azt hiszem, ha elkészül a margitszigeti megálló, és a híd két oldalán a lámpák is állni fognak, érdemes lesz kijönni ide éjszaka is. Májustól úgyis lesz éjszakai 6-os. Vagy talán helyesebb, hogy 1989 után újra lesz éjszakai 6-os? Emiatt természetesen megszűnik a 906-os busz.
Combino a Margit hídon. Melyik lesz tartósabb?
Szintén Combino a Margit hídon. Sok a befejezetlen építkezés.
Nem a Moszkva téren szálltam le, hanem egy megállóval hamarabb, a Széna téren. Mi szükség erre a megállóra? A villamos majdnem hosszabb, mint a két megálló közötti távolság. A plázába járók miatt lenne fontos? Egyetlen előnye, hogy szép együttállásos képeket lehet onnan készíteni, de a menetidőnek biztosan nem tesz jót.
Széna tér. Mi haszna?
A végállomás vajon meddig lesz Moszkva tér? Szinte akkora divat lett az átnevezés, mint a gengszter rendszerváltás idején volt. Persze értem én, hogy mi a baj Moszkvával, meg az onnan 1945-1989 között áramló ideológiával, de ezért nem a település a felelős. Ez az egyik. A másik: Attól, hogy átneveznek valamit, pl a Moszkva teret Széll Kálmán térre, nem változik semmi, max. a rendőrök lesznek az elején kicsit tanácstalanok, ha balhé miatt oda hívják őket. A színes város csoport kifestette ugyan a teret ( be is vitték őket a kapitányságra ), de ettől még ugyanúgy terjeng a bűz, kupacokban áll a szar, a hugy, minden tele van hajléktalannal, szórólapossal, kéregetővel, koldussal, vallási fanatikusokkal, c...izé szúrófegyverrel rendelkező szotyolázó személlyel. Az embernek néha kifordul a bele, ha a meleg nyári hónapokban megcsapja az orrát a Moszkva tér "illata".
Ezen felül ugyanúgy van itt 20 éve nem működő jelző, használaton kívüli vágányszakasz, félig kiszedett vágány, 5 és 10 km/h-s lassújel, mindennapi balesetveszély, a buszmegállókban mind fent, mind lent hatalmas olajsár foltok.
Először mondjuk érdemes lenne ezeket megszüntetni, a teret rendbe tenni, a villamospályát átépíteni, száműzni a kockakövet, a kátyúkat. Ha ez megvan, na akkor és csak akkor új nevet adni a térnek. Akkor már van értelme, addig meg nincs. Én személy szerint bízok a minél hamarabbi megújulásban.
Moszkva tér. Meddig? /klikk a képre a nagyobb mérethez/
Innen indultam tovább a Várba. A távolság nem túl nagy, csak kicsit meredek. Újpesten nincsenek ekkora szintkülönbségek. Nem jártam fenn túl sokszor, egyszer még 2008-ban az S91 tesztelésekor és egyszer 2010 közepén "családi" program keretében. ( az idézőjel indokolt, a család létszáma rajtam kívül egy fő ). Szóval nem vagyok túl gyakori látogató. Elsődleges célom volt az Ikarus 405-k fotózása, az ugyan még nem világos, hogy mikor cserélik őket, de a még kint futó példányokról legalább egy képet szeretnék készíteni.
Ikarus 405 a Várban. Napjaik meg vannak számlálva?
Megpróbálkoztam egy nem járműves képpel is. Ez lett belőle. Nem rossz, csak művészi, bármit is jelentsen ez, meg fekete-fehér is.
Nem leszek jó művész. Maradok a járműveknél.
Utolsó kommentek