Vigyázat, járműfotós!

Buszok, villamosok, vonatok fotózásával múlatom az időt, emellett relikviákat gyűjtök a közlekedés világából.

Még több kép

Klikk ide az Indafotós képtárhoz

Ajánló

Címkék

1074 (1) 2624 (2) 436 (2) 611 (2) 7061 (1) Agria volán (1) andrássy út (1) angyalföld (1) árpád híd (2) Balatoni út (1) batthyány tér (3) béke tér (1) bengáli (1) bérlet (19) bevv (1) bkv (60) bkv hírlap (2) blog (33) blogolás (33) bosnyák tér (2) bova (1) bszkrt (4) budafok (1) budapest (88) budapest pride (2) busz (42) buzifelvonulás (2) combino (10) corvin negyed (1) credo (4) Csáktornya park (1) csak úgy (3) deák ferenc tér (1) duna pláza (1) Eger (1) élessarok (2) elkúrtuk (10) első lépések (3) emlékek (1) ezközök (1) faü (1) fehérvári út (2) filmre fotózás (2) FLIRT (1) fogaskerekű (1) fotó (5) fotózás (3) fővám tér (1) fvv (5) ganz ics (12) gimp (10) gmic (5) gőzmozdony (2) gräf&stift nge152 (3) gül baba türbéje (1) gyermekvasút (2) határ út (1) hdr (9) hengermalom út (1) (3) hómuki (1) hősök tere (7) hűvösvölgy (2) ikarus 180 (8) ikarus 211 (1) ikarus 250 (1) ikarus 256 (3) ikarus 260 (10) ikarus 260t (3) ikarus 263 (2) ikarus 280 (12) ikarus 280t (6) ikarus 284 (1) ikarus 311 (1) ikarus 386 (1) ikarus 405 (2) ikarus 412 (4) ikarus 412t (2) ikarus 415 (6) ikarus 435 (1) ikarus 435t (1) ikarus 630 (3) indafotó (4) internet (2) izraelita temető (1) jászai mari tér (3) jegy (1) KCSV-5 (1) kcsv 7 (5) Keleti Pályaudvar (1) kispest (1) kisvasút (1) kocsiszín (4) komolytalan (5) kossuth tér (5) kosztolányi dezső tér (1) közlekedési múzeum (1) kozma utca (1) lehel tér (1) man sl223 (1) margitsziget (2) margit híd (2) menetrend (1) mercedes citaro (3) metró (1) mexikói út (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (2) mozgásban (1) mtb82 (1) Muki (1) művészkedtem (3) nabi sirius (1) nagymező utca (1) neoplan (5) nyílt nap (2) nyugati tér (1) őrház (1) örs vezér tere (3) Photoshop (1) pótlás (3) program (1) rákospalota (1) régiségek (30) scan (1) scania (1) setra (1) solaris (4) sor ebn 10.5 (2) szabadság híd (1) szájbarágás (3) széchenyi hegy (1) széll kálmán tér (6) széna tér (2) szentlélek tér (1) szent gellért tér (1) szkt (1) tábla (3) tátra (14) terelés (8) térkép (1) teszt (4) történelem (34) trolibusz (12) troligarázs (2) tüntetés (2) tw6000 (4) uaz 543 (1) újpest (15) újság (1) újságcikk (2) ünnep (6) usgyi (1) utómunkálatok (4) uv (8) van hool ag300 (2) vár (2) városliget (2) vasút (3) videó (1) villamos (28) volánbusz (1) Volvo 7000 (1) volvo 7700 (8) volvo alfa localo (11) ziu 5 (2) ziu 9 (6) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Inpius: @szamiadri: Jaja, azóta rájöttem én is. Furcsa megoldás, de meg leget szokni. A 2.8.4-es verzióval... (2013.03.26. 22:10) Gimp 2.8.2
  • szamiadri: ha valamit el akarsz menteni akkor az exportra kell kattintanod vagy a ctrl+e vagy ctrl+shift+e bi... (2013.03.26. 22:03) Gimp 2.8.2
  • pityubá2011: Ok. Köszönöm. (2011.08.23. 09:00) Új játékszerek
  • Inpius: @pityubá2011: Annak, hogy mit adsz meg fókusztávnak, csak akkor van jelentősége, ha valamilyen EX... (2011.08.22. 18:30) Új játékszerek
  • pityubá2011: Üdv! Én is beszereztem a fenti konverter gyűrűt és ki is próbáltam az obikat. Rögtön két problémá... (2011.08.22. 16:51) Új játékszerek
  • Utolsó 20

Jegyek, bérletek, igazolványok 15

2011.02.23. 08:53 | Inpius | komment

A lázadás éve? Ugyan már, az egy évtizeddel korábban volt.

1978-ban valami történt. Ebben az évben a BKV szakít a korábban saját maga által bevezetett bérletsablontól és egy mind a mai napig egyedi arculattal jelentette meg a bérleteket. Sem előtte, sem utána nem találkoztam ilyen megoldással, hasonlóval is csak 21 évvel később. Mi is történt 1978-ban? Innen 33 év távlatából a pontos okokat már képtelenség megállapítani, úgy jellemezném a helyzetet, hogy homokszem került a gépezetbe. Eddig, mióta csak létezik a 2007 végétől közösségi közlekedésnek átkeresztelt tömegközlekedés, az évszám feltüntetése minden esetben 4 számjeggyel történt. 18XX, 19XX, 20XX . Egyszerű és világos. 1978-ban úgy döntöttek, nincs ez így jól. Ne legyen 1978. Legyen inkább ' 78. Hogy mi lehetett ennek a lépésnek az oka, arról a közlekedéstörténeti könyvekben, kiadványokban semmiféle magyarázatot nem találtam. Lehet, nem is foglalkoztak vele. A bérletek új arculata első ránézésre szlenges, olyan tipikus pesties, az az évszámrövidítés pedig... Lehet cinikus, lehet pajkos,de nekem inkább Szilágyi György híres versét juttatja eszembe. Talán tőle vették az ötletet? Mivel a vers először 1976 decemberében hangzott el, könnyen elképzelhető.

"Hányas vagy - ' 28-as?" "Mikori a bérlet? ' 78-as." Még rímel is, megkockáztatom, akkor nagyon modernnek hathatott.

1978 abból a szempontból is különleges év volt, hogy a szokásos feketelista is elmaradt, egyetlen viszonylat sem szűnt meg, sőt újra jár az 50/A. Ebben az évben jelentek meg a Körúton a csatolt Ganz ICS-k az addig ott járó UV-k helyett.

' 78-as dolgozói buszbérletek

Ugyanez tanulóknak-nyugdíjasoknak

Villamosbérletek.

1978 egyszeri fellángolás volt. A bevezetett újszerű, merész forma talán nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, talán nem tetszett valakinek odafönt. Esetleg az szúrta valaki(k) szemét, hogy ezen a bérleten minden máshogy és máshol volt. Tény, hogy az ' XX típusú évszámjelölés hosszú időre eltűnt a bérletekről.
Hosszú időre, de nem örökre. Fő helyen ugyan soha többé nem alkalmazták ezt a stílust, de 1999-ben a biztonsági csíkon ismét feltűnt ez a fajta jelölés. 1978-hoz hasonlóan csak egyetlen év erejére.

Visszatért a múlt?

Lesz- e folytatás? Minden lehetséges. Bár széles biztonsági csík ma már történelem és egyesek szeretnék a papír alapú bérletet is elektronikusra cserélni, a történetnek még nincs vége. Ha a BKV hozza a formáját és tartja a 21 évet, 2020-ban kiderül.
 

Címkék: budapest bkv történelem bérlet régiségek

süti beállítások módosítása