Vigyázat, járműfotós!

Buszok, villamosok, vonatok fotózásával múlatom az időt, emellett relikviákat gyűjtök a közlekedés világából.

Még több kép

Klikk ide az Indafotós képtárhoz

Ajánló

Címkék

1074 (1) 2624 (2) 436 (2) 611 (2) 7061 (1) Agria volán (1) andrássy út (1) angyalföld (1) árpád híd (2) Balatoni út (1) batthyány tér (3) béke tér (1) bengáli (1) bérlet (19) bevv (1) bkv (60) bkv hírlap (2) blog (33) blogolás (33) bosnyák tér (2) bova (1) bszkrt (4) budafok (1) budapest (88) budapest pride (2) busz (42) buzifelvonulás (2) combino (10) corvin negyed (1) credo (4) Csáktornya park (1) csak úgy (3) deák ferenc tér (1) duna pláza (1) Eger (1) élessarok (2) elkúrtuk (10) első lépések (3) emlékek (1) ezközök (1) faü (1) fehérvári út (2) filmre fotózás (2) FLIRT (1) fogaskerekű (1) fotó (5) fotózás (3) fővám tér (1) fvv (5) ganz ics (12) gimp (10) gmic (5) gőzmozdony (2) gräf&stift nge152 (3) gül baba türbéje (1) gyermekvasút (2) határ út (1) hdr (9) hengermalom út (1) (3) hómuki (1) hősök tere (7) hűvösvölgy (2) ikarus 180 (8) ikarus 211 (1) ikarus 250 (1) ikarus 256 (3) ikarus 260 (10) ikarus 260t (3) ikarus 263 (2) ikarus 280 (12) ikarus 280t (6) ikarus 284 (1) ikarus 311 (1) ikarus 386 (1) ikarus 405 (2) ikarus 412 (4) ikarus 412t (2) ikarus 415 (6) ikarus 435 (1) ikarus 435t (1) ikarus 630 (3) indafotó (4) internet (2) izraelita temető (1) jászai mari tér (3) jegy (1) KCSV-5 (1) kcsv 7 (5) Keleti Pályaudvar (1) kispest (1) kisvasút (1) kocsiszín (4) komolytalan (5) kossuth tér (5) kosztolányi dezső tér (1) közlekedési múzeum (1) kozma utca (1) lehel tér (1) man sl223 (1) margitsziget (2) margit híd (2) menetrend (1) mercedes citaro (3) metró (1) mexikói út (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (2) mozgásban (1) mtb82 (1) Muki (1) művészkedtem (3) nabi sirius (1) nagymező utca (1) neoplan (5) nyílt nap (2) nyugati tér (1) őrház (1) örs vezér tere (3) Photoshop (1) pótlás (3) program (1) rákospalota (1) régiségek (30) scan (1) scania (1) setra (1) solaris (4) sor ebn 10.5 (2) szabadság híd (1) szájbarágás (3) széchenyi hegy (1) széll kálmán tér (6) széna tér (2) szentlélek tér (1) szent gellért tér (1) szkt (1) tábla (3) tátra (14) terelés (8) térkép (1) teszt (4) történelem (34) trolibusz (12) troligarázs (2) tüntetés (2) tw6000 (4) uaz 543 (1) újpest (15) újság (1) újságcikk (2) ünnep (6) usgyi (1) utómunkálatok (4) uv (8) van hool ag300 (2) vár (2) városliget (2) vasút (3) videó (1) villamos (28) volánbusz (1) Volvo 7000 (1) volvo 7700 (8) volvo alfa localo (11) ziu 5 (2) ziu 9 (6) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Inpius: @szamiadri: Jaja, azóta rájöttem én is. Furcsa megoldás, de meg leget szokni. A 2.8.4-es verzióval... (2013.03.26. 22:10) Gimp 2.8.2
  • szamiadri: ha valamit el akarsz menteni akkor az exportra kell kattintanod vagy a ctrl+e vagy ctrl+shift+e bi... (2013.03.26. 22:03) Gimp 2.8.2
  • pityubá2011: Ok. Köszönöm. (2011.08.23. 09:00) Új játékszerek
  • Inpius: @pityubá2011: Annak, hogy mit adsz meg fókusztávnak, csak akkor van jelentősége, ha valamilyen EX... (2011.08.22. 18:30) Új játékszerek
  • pityubá2011: Üdv! Én is beszereztem a fenti konverter gyűrűt és ki is próbáltam az obikat. Rögtön két problémá... (2011.08.22. 16:51) Új játékszerek
  • Utolsó 20

Kispest, UV, fotósok

2010.11.22. 19:48 | Inpius | komment

2010.11.14-én utam Kispestre vezetett. Korán kelés, kávé, reggeli és irány a metró. A Határ út csak nekem végállomás. A kaland 10.00-kor kezdődik.

Egy kis történelem. Ez a történet 1887.04.12-én kezdetét vette egy keskeny nyomtávú gőzvontatású vonal formájában. Ezt 13 évvel később villamosították, 1909-ben pedig kétvágányúsították is. Szükség is volt rá az egy évvel korábban épült Wekerle-telep miatt. Tulajdonosa a BLVV volt.

Az I.világháború után létrejön a BEVV (Budapesti Egyesített Városi Vasutak) és megszűnik az addig létező vonaltárcsás rendszer, hogy átadja a helyét a számoknak. Az Üllői úti vonal a 42-es számot kapja. 133 nap tömény Tanácsköztársaság és Trianon után megalakul a BSZKRT (Budapest Székesfővárosi Közlekedési rt.)

A II. világháborúban, miután a front és a szovjetek elérik a várost, a forgalom 1944 ősze körül leáll és csak 1945 közepén indul meg ismét.

A járat a hatvanas években a mainál sokkal hosszabb útvonalat járt be. Elindult a Móricz Zsigmond körtérről, átment a Szabadság hídon, a Kálvin térnél ráfordult az Üllői útra és azon végighaladva érte el Kispestet, egy korabeli táblázat szerint az útja 41 percig tartott. Miután átadták a metrót a 42-es elhagyta Budát. A végállomása a Madách tér lesz 1977-ig. A mai szakaszon 1980-tól közlekednek a villamosok. Utolsó jeletős változás a vonal történetében a Tóth Árpád utcai hurok 2006.06.-i megszűntetése. Azóta csak nosztalgiamenetek jártak a hurokban.

A vonalon közlekedő járművek felhozatala is változatos képet mutat. 3 kocsis UV-szerelvény, 2 kocsis UV szerelvény, MUV, Ganz ICS, végül pedig 2008.08-tól TW6000.

Ennyi a történelem. A BKV annak emlékére, hogy 110 évvel ezelőtt adták át mai 42-es elődjét, 10.00-15.00 között két UV szerelvényt ad ki a vonalra a TW6000-k helyett. Ez meg az ok, amiért a Határ úton fényképezőgéppel a kézben kis nagyképűséggel épp egy történelmi pillanatra vártam.

Az egyik jön, a másik megy. UV és TW6000 a Határ úton

Meglepő volt az eseményre egybegyűlt fotósok nagy száma és barátságos természete. Sok helyről hallottam azt, hogy "helló engem xx-nek hívnak, a fórumon yy vagyok". A fórum alatt az index.hu közlekedési fórumait kell érteni. Engem is megismertek néhányan és persze én is kötöttem néhány ismertséget.

A hangulat múltidéző. A Határ út meg lepusztult.

Az, hogy az arra járó utasok nyíltan vagy titkoltan hülyének néznek minket, senkit nem zavar. A legtöbben megszoktuk már. Utasból amúgy nem volt túl sok.

Templom tér, nevéhez illően egy templommal.

 Fotósból viszont annál több. Szinte minden megállóban volt legalább 4-5, de sokan (köztük én is) két megálló között is fotóhelyet kerestünk.

UV a panelházak között.

A 42-es vonal jellegzetessége, hogy rövidsége ellenére ( 2.7km, a menetidő 10 perc ) szinte minden megálló más-és-más hangulatú. Van itt lepusztult csomópont(Határ út), jellegtelen, szinte jelentéktelen járdasziget a paneldzsungelben (Corvin körút), hangulatos megálló a fák alatt (Templom tér), külvárosi, szinte vidékies végállomás (Tulipán utca).

2006.06 óta végállomás.

A hangulat emelkedett, az idő viszont kezdett beborulni. Sokaknak ez elvette a kedvét és elindultak haza, és viszont szeretem a kihívásokat. Ha sok a felhő, akkor sok a felhő.

Felhős az ég és én kihasználom.

Szerencsém is volt, néha-néha a nap is kisütött, megvilágítva a villamosokat, kiemelve a sötét felhőket.

A Corvin körút előtt.

Kispaneles pálya, UV, fotósok

Végül lassan közeledett a 15.00, sötétedett is, úgyhogy az UV után én is búcsúztam Kispesttől.

Egyik jön, másik megy. Csak most az UV megy.

 Egy kis trükk a végére. Az UV együttállásról "régiesítettem" ezt a képet, hogy úgy nézzen ki, mintha több évtizedes lenne és nem három napja csináltam egy egyszerű programmal (PhotoScape)

Régi kép is lehetne, de nem az.

Köszönet a szervezőknek, a járművezetőknek ezért a napért, az Úristennek a változatos időjárásért, a fotósoknak a jó hangulatért és néhányuknak a jó ötletekért. Remélem, sok ilyen menet lesz még.

· 1 trackback

Címkék: budapest bkv villamos uv kispest tw6000 határ út

süti beállítások módosítása