Kimentem megnézni, hogy alakul a hídfelújítás. Érdekes lesz, ha elkészül, de most is akad látnivaló rajta és persze a környékén is.
Először is maga a pályatest. Miután bejárta már a hidat, visszakerül középre. Nem úgy a felsővezeték oszlopai.
Mint a képen is látható, az új, amúgy igen díszes és szemet gyönyörködtető oszlopsor középre kerül. Azt nem tudom, mi lesz a kép bal oldalán látható régi vezetéktartókkal.
Az viszont már biztos, hogy a Margitszigeti aluljáró mindenestől megszűnik. Jó döntés volt. Vagy részeg hajléktalanokkal volt tele, vagy bokáig állt benne a szar ( és nem lehetett elsőre megmondani, hol végződik az egyik és hol kezdődik a másik ). Jellemző módon a lámpákat rendszeresen szétverték, és minden falfelületet több rétegben borított a graffity. Nem kár az aluljáróért.
Van viszont kúszóváltó.
Jászai Mari tér
Margit híd Budai hídfő I.
Margit híd Budai hídfő II.
A kúszóváltó természetesen nem marad itt az örökkévalóságig, pusztán ideiglenes megoldás. Arra jó, hogy nem kell a pályát megbontani és egy-két nap alatt egy ideiglenes váltót betenni a pályába, amit aztán újabb egyákét nap alatt szednek ki onnann. A kússzóváltó órák alatt telepíthető és eltávolítható. Pozitívum még, hogy az 5km/h-s sebességkorlát miatt hosszabb záridővel is lehetséges a fotózás, akár 1/125-nél sem mosódik el a kép. A BKV 2db ilyen ezközzel rendelkezik.
Ben, vagyis a LOV-874 frsz-ú Van Hool AG300 a villamospótlásban részt vevő buszok egyike.
A Ben nevet már itt, Budapesten kapta. Nem ő az egyetlen, mint ahogy nem csak a Van Hoolok at nevezgették el. Tetszik az ötlet. Némelyik "hivatalosan" kapta, pl a Volvo 7700A buszok FKU 901-től 950-ig mindenféle női neveket kaptak ( tekintsünk most el attól hogy az FKU-950 által viselt Virág nem csak női név ). Néhol lelkes sofőrök vagy szerelők nevezték el a gépeket. Itt aztán előfordul minden: Halál, Hús, Tészta, Tyúk, Wello, Króm, Jenny és persze Ben.
Igyekszem összegyűjteni az összes neves járművet, talán majd egy külön poszt is lesz belőle valamikor.
Utolsó kommentek